Migacz - w tle opowieść o typowych usterkach...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #51
    jabol79, Ty jestes pierwszym wlascicielem tego auta, czy kupione bylo od kogos :?:
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • gulinski
      Classic
      • 2005
      • 27

      #52
      Maicroft, ja to forum tu tak sobie czytam i czytam, zgadzam się że wymiana kilku elementów gumowych za kilkanaście, lub nawet kilkadziesiąt zł to niewiele. Dziwia mnie natomiast posty w których koledzy raportuja o dobijaniu zawieszenia do odbojów, przywalaniu elementami silnika i skrzyni o jezdnię, nader często pojawia się motyw łożysk piast przednich.(Niedawno wymienialiśmy łożysko w aucie kuzynki Citroen BX'92 kombi 1.9 - jedyne 550 kkm na szafie i było to pierwsze łożysko jakie wymieniono w ukł jezdnym koszt 46zł+ robota)
      połamane zderzaki jeszcze mozna zrozumieć - ciut za nisko, brak paska gumy od dołu, choć na mój rozum powinno to być przemyślanie, toż to nie Fiat
      Skrzynia - raportuje jeden z kolegów, chyba jako jedyny miał z tym problem(mam nadzieję), chociaż jako że co nieco najechałem Golfem 3 i 4 z TDI nie dziwiłyby mnie problemy z wrzucaniem biegów (1 i 3 szcególnie jak auto krzywo stoi)
      Problemy z regulatorami luzu zaworowego, no cóż pierwszy raz o tym słyszę w TDI, ale mogą się zdarzać takie przypadki - jednostkowa produkcja to nie jest, olej należy uzupełniać
      Niepokojące są te szyby - nie jest tanio
      Korozja - przyznam nie naczytałem sie tu o niej i to mnie cieszy, aczkolwiek interesuja mnie miejsca w jakich lubi sie pojawiać

      Komentarz

      • jabol79
        Classic
        • 2005
        • 32

        #53
        Zamieszczone przez Maicroft
        jabol79, Ty jestes pierwszym wlascicielem tego auta, czy kupione bylo od kogos :?:
        Ja jestem pierwszym właścicielem!!!

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #54
          3 lata temu przed kupnem tego auta, a po przejsciach z poprzednim tez zastanawialismy sie domu co kupic. I tak wtedy po pierwsze nie bylo takiego forum i wszystko dowiadywalo sie z roznych miejsc, ale po kolei. Liczylismy sie z tym ze padnie przeplywka i z tym, ze miska olejowa jest posadzona wraz z ta oslona bardzo nisko (taka Siena przy Octavi TDi to jak terenowka :szeroki_usmiech ) a potem doszly rozne pierdoly. O tych gumach nikt nie pisal i dowiedzialem sie duzo pozniej. Przerywacz do kierunkowskazow w tej chwili jest juz chyba 4 i jest to przypadlosc calej rodziny, bo dostawca robi to beznadziejne i tyle. Problem rozwiazuje montaz stalowej plyty pod silnik i podniesienie zawieszenia o 20mm. Skrzynia biegow. Spotkalem sie z przypadkiem zmielenia skrzyni, ale z powodu bardzo nieumiejetnego podjescia wlasciciela do auta, pozatym na samym poczatku wiele osob podkresla problemy z 1 i R biegiem, potem to zanika - wymaga cierpliwosci na wstepie, ale potem owocuje.
          Zderzak z przodu co roku mozna malowac, bo sie poobija od dolu i nie ma na to rady.
          Korozja sa to jednostkowe przypadki i nie wiedziec czemu. Z tego co ja ogladam mlodsze i starsze Octavie to sam nie widzialem jeszcze na nich rdzy, ale zgadzam sie, ze jest to bardzo mozliwe, szczegolnie na tylnej klapie pod plastikiem do otwierania. Jest on zle przemyslany bo mogl byc robiony z minimalna szczelina.
          Szyby pekaja rowniez w Golfach. Mojej kolezance w Niemczech szyba pierwsza pekla chyba po pol roku jazdy (raz byla w tym czasie w Polsce) wymienili i druga poleciala kilka miesiecy potem, przez zly montaz. Teraz juz ma nowa i ta sie trzyma od roku.

          Ja tam nikogo nie nawiam do kupna tego czy tamtego produktu, to jest inwidualna kwestia i zalezy od wielu czynnikow.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Kmab
            Rider
            • 2005
            • 269

            #55
            Zamieszczone przez Maicroft
            Po 75tys km w Octavi jedyna rzecza jaka trzeba bylo zrobic to wymiana gumek przy stabilizatorze oraz na gwarancji poszlo lozysko w kole. 25zl za te elementy to nie jest duzo :twisted:
            25 PLN? To chyba jakaś dopłata do gwarancji :wink: Normalnie, bez gwarancji to łożysko najtaniej ok. 100 PLN + wymiana drugie 100.

            Faktem jest, że niestety Octavia nie należy do najmniej usterkowych samochodów. Drobiazgi, które się pojawiają nie są co prawda tej klasy co w francuzach, ale też wkurzają.

            Mnie na przykład teraz wkurza telepanie szyby z przodu i jak pomyśle, że trzeba będzie znów kase włożyć w naprawę jakiegoś gówna (w tym przypadku pewnie prowadnice) to mnie ponosi :evil:

            W tym roku już było kilka dupereli naprawianych, no i jak się to wszystko do kupy zbierze to się robią konkretne pieniądze. Na "drobne naprawy" poszło już 500-600 PLN :cry:
            Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

            Komentarz

            • gulinski
              Classic
              • 2005
              • 27

              #56
              Zamieszczone przez Maicroft
              Liczylismy sie z tym ze padnie przeplywka.
              No tak czytałem o tej przypadłosci, wiem o regenerowanym zamienniku, ale zastanawiam się co w nim wymieniają :roll:
              Zamieszczone przez Maicroft
              i z tym, ze miska olejowa jest posadzona wraz z ta oslona bardzo nisko a potem doszly rozne pierdoly. O tych gumach nikt nie pisal i dowiedzialem sie duzo pozniej.... Problem rozwiazuje montaz stalowej plyty pod silnik i podniesienie zawieszenia o 20mm.
              Tak czytałem posty o Liftowaniu ale jeszce nie wiem co dokładnie, jak i po kolei
              Zamieszczone przez Maicroft
              Zderzak z przodu co roku mozna malowac, bo sie poobija od dolu i nie ma na to rady.
              Jestem zwolennikiem plastików czarnych nie malowanych , ale wysokiej jakości z prawdziwego ABS'u
              Zamieszczone przez Maicroft
              Korozja sa to jednostkowe przypadki i nie wiedziec czemu. Z tego co ja ogladam mlodsze i starsze Octavie to sam nie widzialem jeszcze na nich rdzy, ale zgadzam sie, ze jest to bardzo mozliwe, szczegolnie na tylnej klapie pod plastikiem do otwierania. Jest on zle przemyslany bo mogl byc robiony z minimalna szczelina.
              Może jeszce inni użytkownicy się tu wypowiedzą w kwestii korozji - z zainteresowaniem poczytam, zapytałem jednego z forumowiczów o "skany" ale na razie się nie odezwał.

              Zamieszczone przez Maicroft
              Przerywacz do kierunkowskazow w tej chwili jest juz chyba 4 i jest to przypadlosc calej rodziny, bo dostawca robi to beznadziejne i tyle.
              Nie jest dla mnie problemem przerobienie fragmentu inst elektrycznej, taki przerywacz można wykonać po prostu inaczej - tak aby był nieazwodny, a być może tu się coś znajdzie http://www.ape.com.pl/

              Zamieszczone przez Maicroft
              Ja tam nikogo nie nawiam do kupna tego czy tamtego produktu, to jest inwidualna kwestia i zalezy od wielu czynnikow.
              A ja pytam, czytam i dziękuje za to forum bo wolę dokładnie rozważyć niż mieć przeboje, a byc może w czymś mi się tu komus uda pomóc

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #57
                Kmab, 500-600zl na rok nie wiem czy jest to tak duzo :| To sa 2-3 pelna baki paliwa.

                Lozysko bylo wymienione na gwarancji, a same gumki kosztowaly 25zl a mozna bylo je tez zalatwic na gwarancji - ale po co :szeroki_usmiech

                Zamieszczone przez Gulinski
                No tak czytałem o tej przypadłosci, wiem o regenerowanym zamienniku, ale zastanawiam się co w nim wymieniają
                One sa regenerowane przez Bosha, jesli pierwsza oryginalna wytrzymala 2-3 lata a nowa regenerowana, ktora kosztuje polowe tej sumy ma gwarancje na 2 lata to ja wierze ze wytrzyma tyle samo albo i dluzej.

                Zamieszczone przez Gulinski
                Nie jest dla mnie problemem przerobienie fragmentu inst elektrycznej, taki przerywacz można wykonać po prostu inaczej - tak aby był nieazwodny, a być może tu się coś znajdzie http://www.ape.com.pl/
                Tak owszem, ale ingerowanie w elektryke auta na gwarancji jest troche zakrecone. U nas priorytet byl taki gwarancja jest po to, zeby z niej korzystac i nie bedzie zadnych modow.

                Zamieszczone przez Gulinski
                A ja pytam, czytam i dziękuje za to forum bo wolę dokładnie rozważyć niż mieć przeboje, a byc może w czymś mi się tu komus uda pomóc
                Dokladnie, i po to wlasnie powstaly takie fora jak nasze. Nie tylko zeby zachwalac i mowic jakie to 'cos tam' jest wspaniale, ale zeby tez pokazac ze sa niedorobki a serwisy splawiaja haslem TTTM :x
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Masmo
                  L&K
                  • 2005
                  • 1145

                  #58
                  Zamieszczone przez jabol79
                  Octavia combi 110km AHF 2001r. 100,000 km
                  Wymienione:
                  Gumy łączników stbilizatora 4 razy
                  Przerywacz
                  Przepływomierz
                  Zaworek N 75 2 razy
                  Intercoler
                  łożyska przd
                  sprzęgło z kołem dwumasowym
                  silniczek do regulacji lampy przód
                  odboje amorów tył
                  wycieraczki naprawiane cztery razy
                  poprzecierane przewody na podszybiu
                  zamek drzwi kierowcy

                  Do wymiany:
                  Amory przód
                  gumy łączników stab.
                  łożysko przód

                  Jednym słowem TRAGEDIA!!!
                  O kurcze :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
                  Też mam ten rocznik i silnik. Przebieg 120 kkm i:
                  1. Pęknięta szyba przednia rok temu, pęknęta szyba tylna tej zimy
                  2. Zatarte ośki wycieraczek
                  3. Przerywacz kierunkowskazów
                  4. Gumy stabilizatora
                  5. Przepływka po roku
                  Reszta OKI
                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                  Komentarz

                  • Nexus6
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4847
                    • Volkswagen

                    #59
                    Octavia Combi 110 KM AHF styczeń 2002
                    przebieg 150 kkm

                    wymieniane:
                    - klocki hamulcowe

                    do wymiany:
                    - amortyzatory
                    - gumy w zawieszeniu
                    - 2 łożyska (LP i PT)

                    poprzedni właściciel załatwił wymianę miski olejowej :diabelski_usmiech

                    poza tym wyłącznie materiały eksploatacyjne i ON k
                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                    Komentarz

                    • Arek
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 3143

                      #60
                      Octavia Combi 1.9tdi przebieg 45000km
                      -pekła tylna szyba -niuznane na gwarancji
                      -padła przepływka po roku - w srode sie okaze czy gwarancja obejmie
                      -stelaz siedzenia sie połamał-zrobione na koszt ASO
                      -odpryski na tylnej klapie-czekam na odp w tej sprawie
                      -przerywacz kierunków-okaze sie w srode czy uznaja w ASO

                      pozatym wszystko gra jak trza k
                      -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                      Komentarz

                      • adik_s
                        Rider
                        • 2005
                        • 259

                        #61
                        i szlag trafił żarówke od halogena, dobrze,że najczęstsze awarie to żarówki :szeroki_usmiech już piąta czy szósta... ale 2,5 roku prawie non stop na światełkach

                        Komentarz

                        • djczas
                          RS
                          • 2005
                          • 9612

                          #62
                          Zmień na Xenony bedziesz miał mniejszy problem z żarówkami bo tam nie ma w światłach mijania żarówek :szeroki_usmiech

                          Komentarz

                          • adik_s
                            Rider
                            • 2005
                            • 259

                            #63
                            ale z przodu narazie nie padały, to pierwsza w lampie, narazie zdychały dwa razy STOP, dwa razy od tablicy rejestracyjnej, chyba raz od pozycji i raz chyba kierunek albo wsteczny, ja wymienialem raz stopa i od tablicy to wiem napewno :P:P

                            EDIT : - a ksenony z miłą chęcią ale jak to mówią `kupiłby wieś tylko pInioNdze gdzieś` :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • arci9
                              RS
                              • 2004
                              • 2007

                              #64
                              Zamieszczone przez adik_s
                              dwa razy od tablicy rejestracyjnej,
                              U mnie też obie żarówki padły od oświetlenia tablicy, a tak poza tym narazie po dwóch latach żadne inne się nie psuły...

                              Swego czasu, panowała opinia (jeszcze za czasów Favoritek) ,że czeskie żarówki mają bardzo krótką żywotność...

                              Komentarz

                              • Kmab
                                Rider
                                • 2005
                                • 269

                                #65
                                Zamieszczone przez arci9
                                Zamieszczone przez adik_s
                                dwa razy od tablicy rejestracyjnej,
                                U mnie też obie żarówki padły od oświetlenia tablicy, a tak poza tym narazie po dwóch latach żadne inne się nie psuły...

                                Swego czasu, panowała opinia (jeszcze za czasów Favoritek) ,że czeskie żarówki mają bardzo krótką żywotność...
                                Panowie, no dajcież spokój wymiana żarówek to nie awaria :wink:
                                Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                                Komentarz

                                • Purchawa
                                  Admin
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 8007

                                  #66
                                  Wszystko zalezy jak sie trafi.
                                  U mnie odpukac (tfu, tfu) bez wiekszych przypadlosci.

                                  Przebieg ~81kkm od 01.2003.
                                  Wymienione:
                                  - gumy stabilizatora - ~40kkm
                                  - przerywacz - na gwarancji

                                  Do wymiany:
                                  - czujnik temp
                                  - silniczek pozycjonowania swiatla
                                  - amortyzatory - szybko padly, ale trzeba zaznaczyc, ze autko jest dosc mocno eksploatowane. Zaliczylo calodniowe jazdy torowe, kilka MPWR i innych sciganek. Szybkie trasy niekoniecznie po autostradach.

                                  Silnik jest ciagle modyfikowany i dosc mocno wysilony, a nigdy nie bylo zadnych problemow z przeplywka, zaworkami i innymi pierdami.
                                  Oby tak dalej... k
                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                  Komentarz

                                  • Kmab
                                    Rider
                                    • 2005
                                    • 269

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Purchawa
                                    Do wymiany:
                                    - czujnik temp
                                    A który Ci padł? (od płynu, pompy)
                                    Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                                    Komentarz

                                    • money555
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 135

                                      #68
                                      Koledzy, może tu coś napiszecie, bo chcę podłączyć miganie świateł przy zamykaniu/otwieraniu drzwi pilotem właśnie do kostki od awaryjnych... Jak ją wyjąć samemu, żeby nic nie połamać...??? W Toledo II robi się to tak łatwo, a tu po zdjęciu plastikowego obramowania z napisem "Octavia" nie wiem co dalej...

                                      Odnośnie wad to jak narazie w O1 z silnikiem 1.8_20V znalazłem:
                                      - spróchniałe uszczelki podszybia
                                      - przetarty fotel (to raczej wina nie umiejętnego wsiadania i wysiadania, chociaż to, że fotele są twarde też swojej robi)
                                      - problemy z mikro przełącznikiem (czy jakoś tak - od strony kierowcy co powoduje brak centralnego+światła w kabinie i brzęczka od świateł po otwarciu drzwi)
                                      - pordzewiałe osłony tarcz tylnych
                                      - hałasujący cypek od drzwi
                                      - nie działający czujnik świateł wstecznych

                                      Po za tymi drobiazgami auto nie do zajechania, zwłaszcza z tym silnikiem (chyba)... :wink:
                                      Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                                      Komentarz

                                      Pracuję...